Her kan din virksomhed få hjælp til at udnytte it bedre med gratis vejledninger, leverandøroversigt og kurser

IBIZ-Center

Mobil markedsføring

Mobile løsninger Vejledning

Mobil markedsføring er nøglen til at ramme kunden, der hvor kunden er – bogstavelig talt.

Mobil markedsføring omfatter de kanaler, der findes i forbindelse med mobiltelefoner. Det drejer sig primært om SMS (tekst), MMS (billede, lyd, video), applikationer (såkaldte apps med diverse funktionalitet), web (webindhold på mobile platforme) og stregkoder (aflæses via mobiltelefonens kamera).

Søgemaskiner som Google og sociale medier giver dig mulighed for at samle og sprede information om dig selv. Gøres dette på en mobil platform, kan det kombineres med information om, hvor du er – og hvor kunden er.

Mange muligheder for kundedialog

Det betyder at

  • En mobil platform har kunden altid på sig
  • En mobil platform giver adgang til internettet, dvs. giver kunden adgang til information om dig, din virksomhed og dit omdømme – og selvfølgelig dine konkurrenter
  • En mobil platform giver kunden mulighed for at finde den nærmeste butik/virksomhed, der tilbyder netop det kunden har brug for – og samtidigt kan den vise vej
  • Med brug af 2D-barkoder kan du sikre, at din markedsføring i annoncer giver langt mere salg, end hvis du brugte en SMS.
  • Kender du kunden, kan du altid holde kunden opdateret vha. en SMS

Mobil platform og hjemmeside skal hænge sammen

Det er vigtigt at markedsføringen på den mobile platform afspejler den information, du har liggende på din hjemmeside.

Kunderne finder information om dig fra både PC’en og mobilen. Men den information, der skal vises på en smartphone eller tablet PC, må ikke fylde for meget og skal nemt kunne overføres, så kunden ikke bliver træt af at vente.

Da den mobile platform alligevel bruges af kunden, så giv kunden fordelen af, at man kender GPS-positionen. Det er nemt at integrere en ruteplan, som kan vise hen til dig. Du kan også markedsføre til kunder ud fra, hvor de er. Og det kan du fx kombinere med såkaldte e-cuponer (e-coupons) og lignende tilbudsincitamenter.

Få styr på lovgivningen

Mobil markedsføring kan være meget effektivt. Men når du anvender mobil markedsføring er mange regler, som du bør kende. Generelt er det forbudt at udsende sms- og mms-beskeder, der har til formål at skabe opmærksomhed om dit firma, hvis du ikke har et samtykke fra modtageren. Der er store bøder for at udsende spam, så sæt dig godt ind i lovgivningen før du anvender mobil markedsføring.

Få mere at vide her:

Læs videre:

Relateret indhold: Mobil markedsføring

Værktøjer

Find en NemHandel-leverandør - løsninger til elektronisk samhandel

Find NemHandel-leverandør

Svar på spørgsmål, få overblik og identificer kritiske fokusområder for din virksomheds digitale udvikling

Prøv #DataForBusiness

Svar på spørgsmål og få en personlig vejledning (10-20 sider) til valg af it-system

Tjek dit it-behov
X

Få tips og nyheder om it

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv bedre klædt på til at udnytte it i din virksomhed.