Tilbudsgivning
Økonomisystem Vejledning
Med en digital løsning til tilbudsgivning har du mulighed for at lave tilbud hurtigere og mere sikkert. Og med en mobil løsning kan du endda gøre det ude hos kunden.
Tilbudsgivning er en central aktivitet i mange virksomheder. Det handler om, at lave et godt og præcist tilbud, der modsvarer kundens behov og få det hurtigt frem til kunden med de rigtige oplysninger.
Styr på data
Med en digital tilbudsløsning får du har styr på alle fakta om produkter, materialer osv. Du kan også genbruge elementer fra tidligere tilbud. Det betyder, alt andet lige, at du kan lave korrekte tilbud hurtigt.
Sammenhæng til andre systemer
De smarteste tilbudsløsninger er integreret med virksomhedens økonomi- og ordresystemer således, at der hele tiden er opdaterede data i de forskellige processer i din virksomhed – og ultimativt hos dine leverandører af varer og materialer.
Tilbuddet gives på stedet
Har du en mobil løsning, som du kan tage med ud til kunden, så er der endnu mere tid sparet, når du kan give tilbud på stedet.
Flere leverandører har i dag løsninger til at kunne afgive tilbud på stedet ude hos kunden.
Det kan enten være en løsning, hvor du har en bærbar PC med eller en løsning, der er optimeret til at kunne anvendes med en smartphone.
Copenhagen Steel har etableret en mobil løsning i deres virksomhed, se hvilke overvejelser og erfaringer smeden har gjort sig i videoen forneden.
Vidensvirksomheder
Arbejder du i en virksomhed indenfor vidensservice er der også mulighed for en struktureret og ensartet tilbudsgivnig på baggrund af kendte data. Data kan hentes fra leverandørkataloger, tidligere fremsendte tilbud, prislister oprettet i ERP- eller CRM-systemer m.m.
Lettilgængelige data, som ikke skal indtastes flere gange giver den største gevinst. Når der arbejdes ud fra skabeloner sikres det, at alle relevante informationer kommer med hver gang (fx firma navn, logo, cvr-nummer, dato, priser, arbejdets omfang) eller i det mindste bliver aktivt fravalgt.