Her kan din virksomhed få hjælp til at udnytte it bedre med gratis vejledninger, leverandøroversigt og kurser

IBIZ-Center

Pinterest – For virksomheder

Sociale medier vejledning

Millioner af brugere anvender Pinterest i deres liv og arbejde. Med Pinterest kan virksomheder skabe deres egen visuelle opslagstavle/portal, der kan give virksomheden et nyt image.

Pinterest – en visuel opslagstavle

Pinterest er et social medie, der tillader deling af billeder og video. Du kan uploade og gemme billeder og videoer (pins) via samlinger eller kollektioner, der kaldes pinboards. Du har også mulighed for at gennemse andre personers opslagstavler eller ”pinboards” for billeder, ”pin” egne billeder eller ”re-pin” andres billeder til dit eget pinboard. Idéen med Pinterest er således, at man ”pinner” billeder og områder, hvorved man følger med i specifikke interesseområder samt skaber sin egen profil og pinboard.

Pinterest’s forside fungerer som en samlende opslagstavle eller ”pin feed”, der viser aktivitet fra de pinboards, som du følger. Du kan have forskellige pinboards, der rummer forskellige pins. Disse pins er alle uploadet eller linket til fra en hjemmeside, og du har mulighed for at se, hvem der har oprindeligt har pinned, re-pinned og kommenteret hvert enkelt pin. Desuden kan du dele pins på facebook og twitter.

Pinterest for virksomheder

På Pinterest du i din virksomhed lave din egen side, der kan hjælpe med at promovere virksomheden. Mange brugere anvender virksomheders pinboards til at gennemse diverse produkter, med intentionen om at købe fra den enkelte virksomhed. Faktisk har undersøgelser vist, at Pinterest er mere effektivt til at skabe salg frem for andre sociale medier. På din virksomhedsside er der mulighed for at inkludere produktpriser, brugeranmeldelser og lignende. For din virksomhed på Pinterest handler det således om at have interessante og professionelle pins, som folk ønsker at re-pinne. Derved kan din virksomhed opnå høj eksponering og popularitet, hvilket eksempelvis kan føre til større aktivitet på virksomhedens hjemmeside eller webshop. Se mere om, hvordan Pinterest kan anvendes i videoen herunder:

Supplér med andre sociale medier

Pinterest-mediet vokser hurtigt og anvendes allerede af mange mennesker og virksomheder. Men i Danmark er Pinterest stadig ikke så udbredt – faktisk er mediet ukendt for mange danskere. Din virksomhed bør derfor ikke anvende Pinterest som det eneste sociale medie. Som eksempel kan virksomhedens Facebook-netværk udnyttes til at skabe en mere succesfuld Pinterest-side.

Kvindernes medie – overvej virksomhedens tilstedeværelse

Pinterest’s layout og design appellerer mest til kvinder, og størstedelen af brugerne på Pinterest er da også kvinder. Det betyder ikke at mænd ikke anvender mediet, men blot at virksomheder med fordel kan rette kommunikationen mod kvinder. En hver virksomhed bør overveje, om de vil være til stede på Pinterest – det giver nemlig ikke nødvendigvis mening for alle. Derfor skal det vurderes, om det giver mening for din virksomhed at benytte sig af Pinterest.

Læs videre:

Relateret indhold: Pinterest – For virksomheder

Værktøjer

Find en NemHandel-leverandør - løsninger til elektronisk samhandel

Find NemHandel-leverandør

Svar på spørgsmål og få en simpel tjekliste til digitalisering af din virksomhed

Prøv Vækst med it

Svar på spørgsmål og få en personlig vejledning (10-20 sider) til valg af it-system

Tjek dit it-behov
X

Få tips og nyheder om it

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv bedre klædt på til at udnytte it i din virksomhed.

Vi udsender det ca. 6 gange årligt