Her kan din virksomhed få hjælp til at udnytte it bedre med gratis vejledninger, leverandøroversigt og kurser

IBIZ-Center

Sådan får du en succesfuld webshop

Web og e-handel Vejledning

overskrift9bud-02

Det kræver hårdt arbejde at drive en succesfuld webshop. Det er derfor vigtig at du investere din tid og ressourcer målrettet, når du skal markedsføre din produkter online. Gennemgå dit budget og planlæg hvordan du vil bruge din tid og penge, så du kan skabe dig et økonomisk overblik.

bud2-03

Det er værdifuldt at skabe et stort netværk. Sæt dig i forbindelse med folk som kan hjælpe med at promovere din virksomhed, og tænk derefter på hvordan du kan hjælpe med at promovere dem. Det kan betale sig bl.a. at arbejde med journalister, affiliate marketing og sponsorer.

Læs om affiliate marketing her: http://onlineindkomst.dk/affiliate-marketing-den-store-faq/

bud3brugkompetencer-03

Se på hvilke kernekompetencer du har, og sørg derefter for at outsource resten. Fx hvis du skal have taget nogle nye billeder af dine produkter, er en fotograf måske en god investering, frem for at prøve at gøre det selv. Husk på at dine kunder har mange andre steder at gå hen og derfor er det vigtigt at du bruger din tid, hvor det giver mest mening for din virksomhed.

bud4-03

Det er vigtigt at sætte sig ind i alle processerne omkring markedsføring.
Herunder kampagnesporing, hvordan måler man markedsføringen og muligheder ved at bruge Google Analytics.

Læs mere her: https://dinvirksomhedonline.dk/

bud5brugpressen-02

Brug pressen til at komme ud. Det kan både gavne webshoppen kortsigtet, i form af hurtig omsætning, men også at skabe links, som bliver essentielle, når det gælder søgemaskine-
optimering.

bud6-03

Når man vil starte en webshop, er det smart at undersøge hvor stort totalmarkedet er for produktet du sælger. Derved kan du finde ud af om det kan betale sig økonomisk at satse på dette produkt. Hvis du fx vil undersøge hvordan din virksomhed eller et produkt, vil kunne klare sig på et nyt marked, kan du med fordel starte med at lave markedsanalyser gennem desk research eller surveys. På den måde kan du hurtigt få afdækket om der er et behov på markedet.

Læs mere om markedsanalyser her: https://sos.systime.dk/index.php?id=92

bud7-03

Hvis du vil have den bedste webshop på nettet, bliver du nød til at teame up med dygtige fagpersoner som udviklere, leverandører, grafikere og de resterende personer, som er inde over webshoppen. Hvis du vil være sikker på, at du hyrer nogle kompetente personer til dit team, så sørg altid for at bede om at få tilsendt nogle tidligere work cases inden du tager din beslutning.  Det giver dig en mulighed for at se om person har de faglige kompetencer som du søger.

bud8-03

Nedskriv alle processerne brugeren går igennem, fra de besøger webshoppen til de modtager ordren. Dette kan derefter bruges som et “webshop leksikon” så man ikke er i tvivl om processen, når der kommer en ny ordre in. Dette kaldes også for et customer journey map og er et nyttigt værktøj til at optimere din forretning med kunden i fokus.

Tip: Når der kommer flere ordre, kan man begynde at tage stilling til, hvordan man kan sparer klik. Dette gøres ved at optimere nogle af processerne.

Eks:  Kan man evt gøre noget, så der kun skal trykkes på én knap, for at den hæver pengene og sender en faktura?

bud9-03

Kom i gang med Google’s markedsføringsværktøjer, både Google Adwords og Google søgemaskineoptimering. Samtidig skal der også være fokus på e-mail marketing, sørg for at komme i gang med det, så snart du har over ca. 100 modtagere.

Læs mere om online markedsføring her: http://www.ibiz-center.dk/viden-om-it/oversigt-online-markedsfoering/

Læs videre:

Værktøjer

Find en NemHandel-leverandør - løsninger til elektronisk samhandel

Find NemHandel-leverandør

Svar på spørgsmål og få en simpel tjekliste til digitalisering af din virksomhed

Prøv Vækst med it

Svar på spørgsmål og få en personlig vejledning (10-20 sider) til valg af it-system

Tjek dit it-behov
X

Få tips og nyheder om it

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv bedre klædt på til at udnytte it i din virksomhed.

Vi udsender det ca. 6 gange årligt